2018-11-30

Perpello lanserar nätbutik inom ridsport

Spero.se är en e-handel byggd på e-handelsplattformen Litium.

Perpello lanserar Spero Equestrian på www.spero.se som B2B och B2C. Spero valde Perpello som helhetsleverantör till sin e-handelssatsning. Spero är en helt ny aktör online inom ridsport som saluför italienska läderprodukter från Equipe på den svenska marknaden.

Vår kund har lång erfarenhet av försäljning och kan branschen på djupet, men behövde stöd kring teknisk kompetens, implementation, vidareutveckling samt drift av sin e-handel.

E-handeln är byggd på Litium vars integrerade plattform och accelerator möjliggjorde ett effektivt projekt och en kort time to market. Perpello har integrerat Litium med kundens affärssystem och andra tredjepartslösningar. Vi har ett långsiktigt partnerskap där Perpello sköter förvaltningen av hela den tekniska lösningen, och även butiksdrift av e-handeln för B2C. 

Projektet:

Implementation av B2B och B2C.
Teknisk support och förvaltning av B2B.
Butiksdrift och förvaltning av B2C.

För butiksdrift av B2C har Perpello ansvar för:

  • Butiksdrift
  • Kundtjänst
  • Vidareutveckling
  • Kravinsamling och kravanalys
  • User experience design
  • SEO
  • SEM
  • Webbanalys och uppföljning
  • Produktberikning och innehåll på sajten
  • Fotografering och content till hemsida och sociala medier
  • Kampanj- och marknadsföringsaktiviteter

Från Perpello har vi under butiksdrift bidragit med roller som:

  • E-handelschef
  • Online Merchandiser
  • Produktägare
  • Webbanalytiker
  • UX design
  • Back End Utveckling
  • Front End Utveckling
  • Lösningsarkitekt

spero.se.PNG